Maksu- ja toimitusehdot 2025

Lavande Pro -verkkokauppaa ylläpitää Profile Art Hiusmuotoilua Oy (Y-tunnus 2552652-7).

Lavande Pro -verkkokauppa on suunnattu hius- ja kauneusalan yrityksille Suomessa.
Toimitamme tuotteita ensisijaisesti alan ammattilaisille, mutta voimme harkinnan mukaan palvella myös muita yritysasiakkaita.
Profile Art Hiusmuotoilua Oy pidättää oikeuden varmistaa asiakkaan toimialan ennen tilauksen hyväksymistä.

Näitä ehtoja sovelletaan Profile Art Hiusmuotoilua Oy:n (jäljempänä ”myyjä”) ja asiakkaan (jäljempänä ”ostaja”) välisessä liiketoiminnassa, ellei muuta ole erikseen kirjallisesti sovittu. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan ostohetkellä voimassa olevia ehtoja.


Asiakkuus

Lavande Pro on tarkoitettu pääasiassa hiusalan ammattilaisille ja oppilaitoksille (rekisteröityminen edellyttää voimassa olevaa Y-tunnusta).
Oppilaitosasiakkuus on tarkoitettu opetuskäyttöön, ja tilaukset toimitetaan aina oppilaitoksen virallisiin yhteystietoihin.
Yksityishenkilöiden ja opiskelijoiden henkilökohtaisia rekisteröitymisiä ei voida hyväksyä.
Voimme kuitenkin tapauskohtaisesti hyväksyä myös muita alan ammattilaisia tai yrityksiä, jos tuotteemme soveltuvat heidän käyttöönsä.

Rekisteröitymisessä annetut tiedot tarkistetaan, ja asiakkuus vahvistetaan vasta hyväksynnän jälkeen.

Asiakastiedot tallennetaan myyjän asiakasrekisteriin. Mikäli asiakkuutta ei vielä ole, rekisteröityminen tulee suorittaa ennen tilausta. Rekisteröitymislomake löytyy verkkosivuiltamme Lavandepro.fi. Minimitilaus asiakkaillamme tukkuostoissa on 200 € (alv. 25,5%). Huomaa, että toimituskulu ei kartuta ostosummaa. Tätä pienempiä tilauksia ei käsitellä.


Tietosuoja

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Profile Art Hiusmuotoilua Oy ei luovuta tietoja kolmansille osapuolille. Tutustu tarkemmin tietosuojaselosteeseemme.


Toimitus

Lähetämme tilaukset Matkahuollon tai PostNordin kautta suoraan antamaasi osoitteeseen.
Toimitukset onnistuvat kaikkialle Manner-Suomeen – Ahvenanmaa ei valitettavasti vielä kuulu toimitusalueeseemme.

Nouto varastolta (Nakkila)

Voit noutaa tilauksesi veloituksetta suoraan varastoltamme Nakkilasta.
Valitse kassalla toimitustavaksi nouto varastolta, niin saat sähköpostiisi ohjeet ja tarkan nouto-osoitteen, kun tilauksesi on pakattu ja valmis.

  • Noudot onnistuvat joustavasti sopimuksen mukaan.
  • Osoite ja tarkemmat ohjeet lähetetään vasta tilauksen vahvistamisen jälkeen yksityisyyden turvaamiseksi.
  • Varauduthan näyttämään tilausvahvistuksen noudon yhteydessä (puhelimesta riittää).

💡 Näin voimme pitää varastomme rauhallisena ja yksityisenä, mutta noutaminen on silti helppoa ja nopeaa.

Toimituskulut

  • Noutopistepaketti: 13 € sis.alv.
  • Jakopaketti liiketiloihin: 22,50 € sis.alv.
  • Kotijakelu (soitto): 25 € sis. alv. (Toimituskulut, mikäli tilauksen arvo jää alle 290 € (alv. 0 %)
  • Nouto varastolta 0€

Toimitus on maksuton, kun tilauksen arvo on vähintään 290 € (alv 0 %).
Toimituskulut lisätään automaattisesti tilaukseesi kassalla.
Sähköiset toimitukset ovat aina maksuttomia.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan 2–4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Poikkeuksia saattaa esiintyä harvaan asutuilla alueilla. Ajantasaisen toimitusaika-arvion voi kysyä asiakaspalvelustamme.


Maksuehdot

Laskutuksen maksuehto on 14 päivää netto laskun päivämäärästä, ellei toisin sovita.

Uudet asiakkaat:

Uusien asiakkaiden tilaukset toimitetaan ennakkomaksua vastaan. Asiakas saa ennakkolaskun sähköpostitse, ja tuotteet lähetetään heti maksusuorituksen kirjauduttua.

Vakiintuneet asiakkaat:

Vakiintuneille asiakkaille voimme sopimuksen mukaan tarjota laskutusta (esim. 14 pv netto).

Minimitilaus:

Tukkuostoissa minimitilaus on 150 € (alv 0 %). Tätä pienempiä tilauksia ei käsitellä.

Viivästyskorko:

Erääntyneille maksuille peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä mahdolliset perintäkulut.

Vuonna 2025 viivästyskorko on 11,5 %, ja se lasketaan eräpäivää seuraavasta päivästä alkaen.


Maksutavat

Verkkokaupassa tehdyistä ostoksista muodostuu lasku, joka lähetetään asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen. (Uusille asiakkaille lasku toimii ennakkomaksuna, ja tilaus toimitetaan maksusuorituksen kirjauduttua).


Alennuskoodit ja Kampanjat

Lavande Pro voi tarjota asiakkailleen kampanjoita ja alennuskoodeja.
Alennuskoodit ovat pääsääntöisesti kertakäyttöisiä, ellei kampanjassa ole muuta ilmoitettu.
Koodit ovat voimassa vain verkkokaupassamme ja ne tulee syöttää kassalla sille varattuun kenttään ennen tilauksen vahvistamista.
Alennuskoodeilla ei ole rahallista arvoa eikä niitä voi muuttaa rahaksi.

Alennuskoodien käyttö on rajattu ensisijaisesti hiusalan ammattilaisille ja tietyissä tapauksissa myös alan opiskelijoille, jos kampanjassa on näin erikseen määritelty.

Alennuskoodit ja kampanjat:

  • Eivät ole yhdistettävissä muihin alennuksiin tai kampanjoihin, ellei toisin ilmoiteta.
  • Ovat henkilökohtaisia, mikäli niin on erikseen ilmoitettu (esim. yksittäisille asiakkaille lähetetyt koodit).

Myyjä pidättää oikeuden muuttaa, rajoittaa tai perua kampanjoita ja alennuskoodeja väärinkäytösten, virheiden tai kampanjaehtojen rikkomisen vuoksi.


Hinnat

Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat ovat voimassa vain verkkokauppaostoissa, ja ne esitetään euroina ilman arvonlisäveroa. Toimituskulut lisätään loppusummaan.

Kaikkiin hintoihin lisätään 25,5 % alv. Myyjä pidättää oikeuden hintojen oikaisuun selkeissä virhetilanteissa.


Tilauksen vahvistus ja ehdot

Asiakas saa sähköpostiinsa tilausvahvistuksen sekä toisen viestin, kun tuotteet on lähetetty. Tilauksen tekijän tulee olla täysi-ikäinen. Myyjällä on oikeus olla hyväksymättä tilausta.

Mikäli tilausta ei voida toimittaa 14 arkipäivän kuluessa, asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus.


Peruutukset

Tilauksen peruutus tai muutokset on tehtävä viipymättä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun arkisin klo 10–16 (puh. 040 705 2257, info@lavande.fi).
Peruutus ja muutokset ovat mahdollisia ainoastaan ennen varastokäsittelyn alkamista. Kun keräily/pakkaus on aloitettu tai lähetys luovutettu kuljetukseen, tilausta ei voida enää peruuttaa tai muuttaa.

Myyjä ei vastaa viivästyksistä tai virheistä aiheutuneista välillisistä vahingoista, kuten liikevaihdon menetyksistä tai tuotantokatkoksista.


Vaihto- ja palautusoikeus

Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja alkuperäisessä pakkauksessa. Palautusoikeus lasketaan tuotteen vastaanottopäivästä. Palautuksista tulee sopia asiakaspalvelun kanssa puhelimitse tai sähköpostitse ennen palautusta. Hyvitys maksetaan 30 päivän sisällä palautuksen vastaanotosta.


Reklamaatiot ja takuu

Kaikilla tuotteillamme on lainsäädännön mukainen virhevastuu.
Mikäli tuotteessa havaitaan valmistus- tai pakkausvirhe, ota yhteyttä asiakaspalveluumme kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa toimituksesta.
Ostajan on tarkistettava lähetyksen sisältö heti sen saavuttua ja ilmoitettava mahdollisista puutteista tai virheistä viipymättä.

Reklamaatioon tulee liittää seuraavat tiedot:

  • tilausnumero
  • virheellinen tuote
  • virheen kuvaus

Kosmetiikkatuotteiden osalta takuu ei kata vääränlaista käyttöä, virheellistä säilytystä eikä yksilöllisiä allergisia reaktioita.

Jos valikoimassamme on laitteita (esim. hiustenkuivaajat, suoristusraudat), niillä on valmistajan määrittämä takuu.
Takuutilanteissa tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun ja esittää ostokuitti sekä mahdollinen takuutodistus ennen tuotteen palauttamista.

Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe tai toimittaa uusi vastaava tuote.
Virheellinen tuote tulee palauttaa myyjän ohjeiden mukaisesti alkuperäisessä pakkauksessaan.
Tuotteen kunto tarkistetaan myyjän tai valmistajan toimesta ennen asian lopullista käsittelyä.

Vastuunrajoitus

Sovellettavan lain sallimissa rajoissa myyjän vastuu rajoittuu enintään toimitetun tuotteen kauppahintaan.
Myyjä ei ole vastuussa viivästyksistä tai virheistä aiheutuneista välillisistä vahingoista, kuten liikevaihdon menetyksistä, tuotantokatkoksista, saamatta jääneestä voitosta tai muista epäsuorista taloudellisista menetyksistä.
Virhetilanteessa myyjän vastuu rajoittuu virheellisen tuotteen korjaamiseen, vaihtamiseen virheettömään tuotteeseen tai kauppahinnan palauttamiseen.